وضعیت آب و هوای تهران تا پایان هفته/ هوا تا چند درجه گرم‌تر می‌شود؟ زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های کشور تغییر کرد چرا «شقایق اولیفرا» جایگزین خشخاش شد؟ تفهیم اتهام «شروع به قتل» به پدر دختران آسیب‌دیده سنندجی حکم پرستو احمدی و همراهانش صادر شد سه متهمِ ۱۹ هزار مرگ/ چرا سالانه ۲۰ هزار ایرانی جان می‌بازند؟ آتش‌سوزی در گرمسار؛ دو نفر مصدوم شدند پیش‌بینی افزایش دما در تهران به ۳۹ درجه سانتیگراد نرخ دیه سال ۱۴۰۵ اعلام شد ضربه پلیس به شبکه قاچاق مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی در پایتخت آماده‌سازی اتوبوس‌های دوکابین جدید در تهران آینده کنترل هوشمند ترافیک چگونه است؟ سرکرده اوباش در قیطریه زمین‌گیر شد این ۲ استان مراقب گرمای بی‌سابقه باشند/ هواشناسی هشدار داد/ در کدام استان‌ها بارش‌های تابستانی در راه است؟ تابستان سوزان در راه ایران؛ دما در این مناطق تا ۲ درجه بالاتر از حد نرمال پشت پرده بحران آب تهران/ چرا پایتخت با کمبود آب دست‌وپنجه نرم می‌کند؟

درخواست نظام پرستاری از بازرسی برای ورود به اجرای قانون تعرفه‌گذاری

درخواست نظام پرستاری از بازرسی برای ورود به اجرای قانون تعرفه‌گذاری رئیس کل سازمان نظام پرستاری ضمن اشاره به عدم اجرای درست قانون تعرفه‌گذاری پرستاری از قوه‌ قضاییه و سازمان بازرسی درخواست کرد این مسئله را پیگیری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۵۰۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، ضمن اشاره به عدم اجرای درست قانون تعرفه‌گذاری پرستاری گفت: قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور این توانایی را دارند که عدم اجرای این قانون را پیگیری و با افرادی که قانون را به درستی اجرا نمی‌کنند، برخورد کنند؛ این قانون به صورت کامل انجام نمی‌شود و اجرای ناقص آن هم کاملا سلیقه‌ای و گزینشی است؛ اجرای سلیقه‌ای به این معنیست که در شرایطی که قرار است از تعرفه پرستاران کسب درآمد شود، قانون را درست بدانیم و آیین‌نامه و دستورالعمل در موردش بنوسیم و از بیمه و مردم پول دریافت کنیم اما پس از آن این قانون را به درستی اجرا نکنیم.

 

وی ضمن اشاره به اینکه قانون عنوان می‌کند که خدمات پرستاری باید تعرفه‌گذاری شود و بر اساس این تعرفه‌ها بودجه‌ای به پرستاران اختصاص داده شود، ادامه داد: بخشی از بودجه را دولت در سرانه قرار می‌دهد و بخشی هم از پرداخت فرانشیز مردم تامین می‌شود که مجموعشان درآمد بیمارستان از محل مراقبت‌های پرستاری می‌شود، برطبق قانون بیمارستان باید از این محل ۸۵ درصد درآمد را به جامعه پرستاری بازگرداند.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها تا زمانی این قانون را اجرا کردند که پول گرفتند و پس از آن به سراغ روش‌های تبعیض‌آمیزی رفتند که در گذشته هم وجود داشت.

 

وی گفت: سال گذشته با رئیس قوه‌قضاییه جلسه داشتیم و حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای سازمان بازرسی را مامور کرد که به مسئله تعرفه‌گذاری پرستاران ورود کند، جلساتی نیز در این خصوص برگزار شد، اما از آنجایی که وزارت بهداشت گزارش کاملی در این مورد ارائه نمی‌دهد عدم اجرای ناقص این قانون مشخص نمی‌شود، این درخواست را داریم که دستگاه قضا در مورد نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری بیشتر با سازمان نظام پرستاری در ارتباط باشد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار